De school (Sekolah) - Reisverslag uit Sumberdangdang, Indonesië van Danielle Vermeij - WaarBenJij.nu De school (Sekolah) - Reisverslag uit Sumberdangdang, Indonesië van Danielle Vermeij - WaarBenJij.nu

De school (Sekolah)

Door: daniellevermeij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

10 Juli 2011 | Indonesië, Sumberdangdang

Een van de projecten van hier is het renoveren van de school. Toen ik de foto's zag voor ik vertrok naar Indonesie vond ik het er verschrikkelijk uiitzien. Toen ik de school in het echt zag vond ik het echt verschrikkelijk. Het was nog erger. Gaten in de muur, raam, schoolbord maar ook hele gaten in een tussenwand en tafeltjes die kapot waren. Splinters, stukken houd en glad en vuil lag overal. Het leek wel een gebouw in een verlaten stadje. En dan te bedenken dat de kinderen hier toch echt elke morgen les krijgen!!!! Het is gewoon te verschrikkelijk voor woorden.
Er zijn een aantal kleine klasjes waarvan er 2 verdeeld zijn door een soort scheidingswand. De leerkracht (guru) in de ene ruimte, is duidelijk verstaanbaar in de andere ruimte omdat de scheidingswand niet helemaal tot het plafond is en met open stukken. Geen deur in verschillende ruimtes dus normaal lesgeven is hier niet bij.
Ik ben blij dat ik aan dit project mag werken. Hier moet veel aan gebeuren!
In het plafond en het dak zitten gaten en schimmelplekken en op sommige plekken komt het zelfs naar beneden zetten. Hier gaat the gouverment aan werken. We proberen nu te regelen dat dit in dezelfde weken is als ons, maar helaas weten wij hier niets zeker. Spreek je hier op dag 1 af...kunnen ze gerust dagen later komen.Of helemaal niet. Het is hopen en veel vragen.

Bij dit verslagje zal ik een aantal foto's plaatsen waarop de toestand van nu te zien is. Ook hou ik op zondag bij wat het verloop is en natuurlijk het eindresultaat!!
Ik heb er veel zin in om aan te beginnen. Maandag beginnen we echt met bouwen en verven etc.

Tot schrijfs

  • 10 Juli 2011 - 09:04

    Femke:

    Hoi Daniëlle,

    Via je facebook kwam ik de link naar deze verslagen tegen. Wat een ontzettend gaaf avontuur ben je aan het beleven zeg! Ik vind het erg leuk je verhalen hierover te lezen. Zelf werk ik op een basisschool, maar dat is gewoon niet te vergelijken met wat jullie daar zien en meemaken! Wel heel goed, het werk dat jullie daar verrichten!!! Heel veel plezier met je project en ik blijf je verhalen volgen!

    Groetjes van (je oude basisschool vriendinnetje) Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Reislustige Pabostudent gaat vrijwilligerswerk doen in Indonesië.

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 18739

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Indonesië COP.

Landen bezocht: