Resultaten renovatie van de school - Reisverslag uit Sumberdandang, Indonesië van Danielle Vermeij - WaarBenJij.nu Resultaten renovatie van de school - Reisverslag uit Sumberdandang, Indonesië van Danielle Vermeij - WaarBenJij.nu

Resultaten renovatie van de school

Door: daniellevermeij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

01 Augustus 2011 | Indonesië, Sumberdandang

Wat super leuk om jullie reacties te lezen!!!!

De tijd vliegt hier voorbij. En dat terwijl ik om 6 uur smorgens opsta om een koude Mandi te nemen en moet eten om vervolgens braaf een half uur de berg op te lopen en aan het werk te gaan. Nu ik dit schrijf zit ik trouwens alweer in Surabuya. Vanmorgen afscheid genomen in het dorp wat erg moeilijk was en het gehele dorp hard huilde en de mensen me stevig vasthielden. De kinderen huilden ook en het was echt hartverscheurend.

Ik ben nu ruim 2 weken verder sinds ik op internet kon. Er is in de tussentijd zo ongelooflijk veel gebeurd dat ik nu niet eens weet waar ik moet beginnen. In dit stukje laat ik jullie zien hoe het verloop van de renovatie was. En natuurlijk laat ik jullie trots de resultaten zien. We hebben met zn allen keihard gewerkt en de resultaten mogen er dan ook wel wezen.
Zoald ik in het vorige stukje beschreef zijn er tafels gemaakt en hebben we deze geschuurd en geverfd. Zo zijn er nu ook veel stoelen gemaakt, geschuurt en geverfd. Ook is de buitenmuur nu geheel betegeld en zijn de tussenwanden in de klassen geheel vervangen. Ook zijn deze nu van beneden naar boven gemaakt ipv halverwege zoals de vorige. Dit scheeld geluidsoverlast aangezien er in 1 ruimte 2 klassen zitten. Wij hebben er nu klasjes van gemaakt met eigen deur zodat ze elkaar niet meer storen. Ook hebben we de wanden leuk geschilderd om de klas leuk aan te kleden. De schoolborden zijn deels vervangen en deels opnieuw beschilderd. De buiten en binnenmuren van de lagere klassen zijn ook opnieuw geverfd. De school ziet er nu echt super uit. Ik moet nu nog steeds verf van mijn nagels en kleding afkrijgen maar ik ban wel trots dat ik aan dit project heb mee mogen werken.
Van een gedeelte van het sponsorgeld heb ik voor de kinderen schoolspullen gekocht als een etui, schrift, pen, potlood, kleurpotloden etc. Dit heb ik samen met een paar anderen als cadeau aan de kinderen gegeven.

Eerder had ik een les gegeven met kleuren met wasco. Hierbij kleurden ze de basis met verschillende kleurtjes en erover met zwart. In dat zwarte konden ze dan een tekening maken met de onderkant van een pen. Hierdoor kwamen de kleuren weer terug wat een leuk resultaat gaf. De kinderen zijn serieus en heel enthousiast aan de slag gegaan en toen kon ik het niet laten om ze ook nog wasco te geven bij hun goodiebag.

Behalve de art lessen en Engels en rekenlessen die de kinderen van ons krijgen, gaven de Koreanen les in kleien en hadden een activiteit met balloon-art georganiseerd. Hoe enthousiast kun je de kinderen zien? Ze genoten van alles en deden leuk mee met alles.

Buiten de renovatie van de school hebben de mannen van onze groep nog even snel 2 doeltjes getimmert en op het veldje geplaatst. Hier wordt maar al te graag gebruik van gemaakt.

Ik plaats nu wat foto's van dit alles zodat jullie een beeld kunnen vormen.

  • 01 Augustus 2011 - 18:00

    Cindy:

    Jee Daan, wat een geweldig werk doe je daar! En steeds weer leuk om je verslag te lezen en foto's te bekijken! Vast jammer om weer naar huis te komen...? Goeie reis terug en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Reislustige Pabostudent gaat vrijwilligerswerk doen in Indonesië.

Actief sinds 30 Dec. 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 18739

Voorgaande reizen:

02 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk Indonesië COP.

Landen bezocht: